Ως «παράπονο» ή «αιτίαση» νοείται το παράπονο ή η δήλωση δυσαρέσκειας που απευθύνεται σε ασφαλιστική επιχείρηση από πρόσωπο το οποίο σχετίζεται με το ασφαλιστήριο συμβόλαιο ή με τις υπηρεσίες ασφάλισης που του παρέχονται. Η εξέταση αιτιάσεων πρέπει να διαφοροποιείται τόσο από την εξέταση απαιτήσεων όσο και από τα απλά αιτήματα που σχετίζονται με την εκτέλεση του συμβολαίου και την παροχή πληροφοριών ή διευκρινίσεων.
Διαδικασία υποβολής και διαχείρισης αιτιάσεων
Η Εταιρία διατηρεί Τμήμα Διαχείρισης Αιτιάσεων, αρμόδιο για την παραλαβή και διαχείριση αιτιάσεων. Σε περίπτωση που αιτιώμενος επιθυμεί να υποβάλει αιτίαση προς την «AIG EUROPE S.A. - Υποκατάστημα Κύπρου», μπορεί να απευθύνεται στο Τμήμα Διαχείρισης Αιτιάσεων, με τους ακόλουθους τρόπους:
AIG Europe S.A. (Υποκατάστημα Κύπρου)
Τ.Θ 21745
1512 Λευκωσία
Τηλ: +357 22699999
Φαξ: +357 22699700
Ηλ. ταχυδρομείο: cy.customer.relations@aig.com
Για την ταχύτερη διεκπεραίωση της αιτίασης, ο αιτιώμενος συνίσταται να αναγράφει το ονοματεπώνυμο του, τα στοιχεία επικοινωνίας του και τον αριθμό παραστατικού (ήτοι, αρ. συμβολαίου, αρ. αίτησης, αρ. φακέλου) στο οποίο αναφέρεται η αιτίαση.
Κατόπιν παραλαβής της αιτίασης, το Τμήμα Διαχείρισης Αιτιάσεων προβαίνει σε αυθημερόν καταγραφή αυτής, δημιουργεί σχετικό φάκελο και εντός δύο (2) εργάσιμων ημερών παραδίδει στον αιτιώμενο απόδειξη παραλαβής της αιτίασης, με πληροφορίες για τη διαδικασία που ακολουθεί η Εταιρία για τη διαχείριση της αιτίασης, τα στοιχεία επικοινωνίας του αρμόδιου χειριστή της, καθώς και τυχόν πληροφορίες που χρειάζεται να παράσχει ο αιτιώμενος για τη διαχείριση της.
Εν συνεχεία, το Τμήμα Διαχείρισης Αιτιάσεων προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες επικοινωνίες και ενέργειες για τη δίκαιη, ουσιαστική και αντικειμενική διερεύνηση της αιτίασης, ώστε να απαντηθεί εντός δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την παραλαβή της. Στην περίπτωση που υπάρξει υπέρβαση της εν λόγω προθεσμίας, το Τμήμα Διαχείρισης Αιτιάσεων παρέχει ειδικά αιτιολογημένη έγγραφη ενημέρωση, προσδιορίζοντας ταυτοχρόνως τον πιθανολογούμενο χρόνο για την ολοκλήρωση επεξεργασίας της αιτίασης.
Η ενεργοποίηση της ως άνω διαδικασίας δεν διακόπτει την παραγραφή των εννόμων αξιώσεων του αιτιώμενου, ενώ ο αιτιώμενος έχει το δικαίωμα να εμμένει στην αιτίασή του προσφεύγοντας σε οποιουσδήποτε εξωδικαστικούς μηχανισμούς επίλυσης διαφορών που υφίστανται στη βάση συγκεκριμένων νομοθεσιών της Κύπρου ή του Λουξεμβούργου ή στο δικαστήριο, εάν δεν ικανοποιηθεί πλήρως από την απάντησή της Εταιρίας. Παράλληλα με την υποβολή της αιτίασης ή σε περίπτωση που ο αιτιώμενος δεν ικανοποιηθεί από την απάντηση της Εταιρίας, μπορεί να απευθύνεται στις ακόλουθες αρχές:
- ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΕΞΩΔΙΚΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΦΥΣΗΣ, Κυπράνορος 15, 1061 ΛΕΥΚΩΣΙΑ Τ.Θ.25735, 1311 ΛΕΥΚΩΣΙΑ-Τ.Θ.26722, 1647 ΛΕΥΚΩΣΙΑ, τηλ. 22848900 (κεντρικός αριθμός) http://www.financialombudsman.gov.cy.
Δεδομένου ότι η AIG Europe S.A. είναι ασφαλιστική εταιρία με έδρα το Λουξεμβούργο, ο αιτιώμενος φυσικό πρόσωπο που ενεργεί εκτός της επαγγελματικής του δραστηριότητας μπορεί επίσης, εάν δεν ικανοποιηθεί από την απάντησή μας ή δεν λάβει απάντηση εντός 90 ημερών:
- να υποβάλει την αιτίαση στην έδρα της AIG Europe S.A. "Service Reclamations Niveau Direction" στην ταχ. διεύθυνση 35D Avenue JF Kennedy L-1855 Λουξεμβούργο – Μεγάλο Δουκάτο του Λουξεμβούργου ή στη διεύθυνση ηλ. ταχυδρομείου (e-mail): aigeurope.luxcomplaints@aig.com ,
- να απευθυνθεί σε έναν από τους φορείς διαμεσολάβησης του Λουξεμβούργου, τα στοιχεία επικοινωνίας των οποίων είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα της AIG Europe S.A.: http://www.aig.lu/, ή
- να απευθύνει αίτημα για την ‘εξωδικαστική επίλυση της διαφοράς’ στην εποπτική αρχή του Λουξεμβούργου ‘Commissariat Aux Assurances’ (CAA), στην ταχ. διεύθυνση 11 rue Robert Stumper, L-2557 Λουξεμβούργο - Μεγάλο Δουκάτο του Λουξεμβούργου, φαξ +352 22 69 10, στη διεύθυνση ηλ. ταχυδρομείου (email): reclamation@caa.lu, ή ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα της CAA: http://www.caa.lu.
Αιτήματα προς την CAA ή τους φορείς διαμεσολάβησης του Λουξεμβούργου υποβάλλονται στις ακόλουθες γλώσσες: λουξεμβουργιανά, γερμανικά, γαλλικά ή αγγλικά.
Αιτήματα προς την CAA ή τους φορείς διαμεσολάβησης του Λουξεμβούργου υποβάλλονται στις ακόλουθες γλώσσες: λουξεμβουργιανά, γερμανικά, γαλλικά ή αγγλικάΕάν επιθυμείτε να υποβάλετε αιτίαση σχετικά με ασφαλιστήριο συμβόλαιο που έχει συναφθεί ηλεκτρονικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την Πλατφόρμα Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (ODR Platform) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στον ακόλουθο σύνδεσμο: http://ec.europa.eu/consumers/odr/